Summa sidvisningar

tisdag 20 september 2011

Vintage fynd från i somras!


Här kommer äntligen lite bilder på alla de kläder jag köpte på olika loppisar i somras. Den bästa loppisen hade den gröna klänningen och massor av annat. Loppisen höll bara på i en vecka och sen när den veckan gått fick jag handla för halva priset. Sen skänkte de resten till Röda korset. Där var jag med sen men fick tjata på dem att plocka upp de säckar som var från dem. Skam den som ger sig!
                                                              Skidjacka från 60-talet.
                 Denna underbara rosa klänning är helt oanvänd. Syddes upp till ett bröllop men hon blev gravid.
Denna är från 50-talet och är hemmasydd av ägaren. Fick denna och massor av kläder av Bosse efter att deras släktgårds prylar auktionerades i somras. Sen skulle de kasta allt som var kvar och jag fick plocka det jag ville. Galet kul. Denna och en vit barnjärnsäng var det jag blev mest glad över.
 Detta är en helt fantastisk byxdress. De har av någon anledning tänkt göra om den till en klänning så den är för tillfället uppsprättad. Kommer återställas till en byxdress inom kort!

          Denna är nog det dyrast plagget jag köpte och den kostade 50kr. Galet galet. Märke Sahléns.                                              

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Åh, vad kul att se dina klädfynd. Den rosa klänningen ljuvlig och den med rosor så vacker.
    Den rutiga kavajen är ju bara så häftig. Tack för titten :) Hoppas du vann tapeterna!

    SvaraRadera
  2. Oj, härliga fynd! Jag blir sugen på att kasta mig iväg på loppis :)

    SvaraRadera